Dziś na zajęciach chłopcy próbowali zaprogramować pewien algorytm. Prosty, wydawałoby się że bez większego sensu. Algorytm wygląda następująco:
Mamy trzy wierzchołki trójkąta {W1, W2, W2} i punkt (nazwijmy go skoczkiem). Nasz skoczek, an początku ulokowany wewnątrz trójkąta, w nieskończoność (bądź do przerwania programu przez użytkownika) wykonuje następujące kroki:
- Wybiera losowo jeden z wierzchołków.
- Skacze do połowy odległości pomiędzy nim a wybranym wierzchołkiem (oczywiście po linii prostej przechodzącej przez skoczka i wierzchołek)
- Rysuje punkt w miejscu, do którego skoczył
W graficzny sposób, uwzględniając to że będziemy programować w Scratchu, algorytm można przedstawić graficznie:
A program może wyglądać tak:
A na koniec, co jeszcze można zrobić?
- dodać możliwość ustawiania wielkości punktu
- dodać kolory (np. każdy wylosowany wierzchołek ma przypisany inny kolor)
- zrobić kwadrat, zamiast trójkąta (tutaj uwaga: wtedy musimy mieć 8 punktów, nie 4)
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz